Saturday, January 16, 2010

mencari ilmu pengetahuan~

salam..

manusia adalah penacari dalam kehidupan.apa yang dicari atau apa yang mencari itu terpulang pada tujuan dan prinsip tersendiri.ada yang mencari harta untuk kaya dan hidup yang senang lenang.mewah dan memenuhi semua kehendak. mungkin kepuasan untuk diri sendiri dan tidak kurang jua yang mencari kerana tanggungjawab.ada tanggungan yang perlu di diberi perhatian.amanah dari tuhan~

ada jua yang mencari ketenangan, kegembiraan adn keindahan dalam kehidupan.menikmati setiap saat dengan cara dan arah yang berbeza. jua terpulang pada individu itu tersebut.tersenyum dan kepuasan mungkin pulangan yang mereka cari.namun percayalah, ketenangan itu hadir jika kita tak pernah jauh dari DIA yang sentiasa sakinah.kerana lumrah ciptaan kita,hati ini milik yang lebih berkuasa~

saya sendiri pencari.tidak mahu tahu apa manusia lain yang mencari..tapi saya sendiri mencari sesuatu yang mungkin tak kan pernah berakhir.diam.usah bercakap tentang hal kehidupan..pasti banyak lagi yang ingin saya cari dan terokai tapi tunggulah, usia sekarang bukan mahukan pencarian itu.saya pelajar, dan tentu masih mencari ilmu~

kaedah pencarian itu pelbagai.paling utama bagi saya,rujukan dalam pencarian.ibarat petunjuk dalam permainan? rujukan tersebut boleh pelbagai.buku,internet,dan sebarang alat bantu informasi lain yang boleh membantu.

kenapa saya bercakap tentang hal yang sangat serius ini?
'skema gila patah-patah perkataan'

kerana subject building patology,saya ada 3 buku dari library yang perlu di telaah dan di teliti..
untuk research methodology,saya ada bahan yang perlu di review sebelum memulakan assigment itu..

duuh..gara-gara semuanya perlu di submit minggu depan~selasa dan rabu berturutan~
selamat membaca kalian~

terus mencari ilmu walau kadang jemu.

No comments:

Post a Comment