Saturday, March 27, 2010

kekasih~

pada malam aku rindu.
siang itu yang dicari.
pada tika aku letakkan hati,
saat itu kau curi.
pergi.
membiarkan aku tiba-tiba sendiri.

pada tido aku tangis.
bersama mimpi dan kenangan bersisa.
pada gelak yang aku mahukan.
pada tawa yang aku senagkan.
itu dusta?
payahnya untuk aku sama tidak percaya.

kekasih.
aku masih simpan rasa.
tapi jika kau kembali,mungkin aku tidak wenang menerima.
mana mimpi dan janji kau sulamkan diriba?
mana kata yang kau lancar tutur berbahasa?
mana mata yang kau pinjamkan sebagai penanda?
mana pegangan yang bisa kau copkan sebagai sesalan?
mana?
ini penipuan terangan atau aku banggap amat.

pada masa yang kita teruskan berlalu.
aku masih disini.
mencari bantal untuk dilapik tido.

mencari pantai untuk hidup.
hati~
moga kau terus bahagia T______T

No comments:

Post a Comment