Wednesday, April 14, 2010

kosong~

saya pulang ini baru saya rajen:) eh silap,ini ayat bahasa melayu,sejak saya pulang,ni baru saya rajen(same jee bunyi cik ras oi~)

ehem xpe~serunuk untuk pulang ini.tapi sangat panjang sekali keserunukkan ini.
kepanjangan ini bertambah panjang kerana saya tiada teman bicara~
berjauhan sangat mendatangkan kerinduan.owwh,mari mari..saya bukan bicara tentang kekasih hati.tapi saya bicara tentang ini.

di alkisahkan secara tidak sengaja dan langsung tidak berplan 3tahun yang dulu,cik azwan afifi membawa pulang seekor anak kucing yang erm erm xgebu,xcomel tapi...
manja~ amat dan sangat manja macam dia.kesimpulan si bonda tanpa banyak bertanya itu dan ini,haaa bela laa bang.jangan berak merata-rata suda.

baik,dari situ bermulalah hidup seekoy 'kayrron'(ini nama timangan) haa salah sebut lain bunyi!erm erm seperti saya bagitau tadi,kayrron membesar tetap jugak tak gebu,tak comel..tapi manja~amat dan sangat..payah laa untuk saya detailkan kemanjaan itu.tapi cukup laa contoh kalu tiba2 terjaga malam ada kayrron disebelah?atau terbaring tengok tv kayrron datang melanding?dan ini membenih rasa sayang.duuh~

penjahat dan pembuli yang paling teruk?hepp saya saya!haha memang saya.tapi hakikat saya sayang okkay!saje je.owh panjang pula saya bemukaddimah.(errr baru mukaddimah)
yea kita ke bahagian paling penting.

saya pulang pagi.saya tido sampai lewat pagi:)bila bangun,saya berkeliaran sambil mata sibuk mencari.hmmm mana?langsung tiada kelibat beliau.mari mari..saya menuju tempat biasa yang beliau muncul,di pintu dapur.

saya :yonn..
bonda :eh cari kayroon?haha mana ada
saya :ha mana?
bonda :mati dahh.(mata melilau mencari kelibat kanak-kanak.)dik,sini jap.ni story2 sket pasal kayrron.
seperti saya dapat mengagak sesuatu dalam keadaan masih tidak percaya,tapi saya diam dulu~
kanak2 :mati da 2bulan lepas,hari sabtu.
titik.dan dia terus berlalu pergi.
saya lagi bertambah hairan.belum sempat bertanya lanjut.
bonda :(tersenyum2)mana boleh cerita panjang,sedih nanti ada lagi yang berairmata.
haha~itu rupanya.kami sama tertawa.tapi dihati,saya masih tidak percaya.
dan ini kenyataan.baru saya paham,kenapa baru-baru ini ada hasrat mahu membela anak itik.rupanya sudah tiada haiwan peliharaan T___T

saya?bercuti bersendirian.memilih mahu mencari pengganti baru.tapi nantilah kott~



ini antara calon yang berkeliaran bebas di belakang dapur.mahu?
owwwh,nanti dula la~

No comments:

Post a Comment