Saturday, April 17, 2010

wind wind~

lepas makan malam tadi saya rajin.dan terpaksa rajin.kesian pulak tengok si bonda bebel.(dan saya tak suka nak dengar)ini satu kelebihan yang saya tabik si abah (errr janggal betul bunyi~ hurmm sebab beliau jarang saya sebut kooot)ok sambung.haa saya tabik.why?bising mana pun si bonda tadi bebel dan bising dan bebel,he still can keep silent~
diam sediam alam.langsung tak ada respon.huhhh..maaf laa,kalo saya..respon saya kalo si bonda bising?lari dari keadaan itu.bukan benci,tapi tak suka.

owh..terlanjur da saya pun terbabas.mari mari.haaa knapa si bonda bebel?sibuk,diulang yea sibuk,mana datang air bawah sinki.paip tak bocor.tapi bawah kabinet penuh dengan air.yea saya paham mungkin keadaan ini tidak menselesakan si bonda nak wat keje kat dapur.tapi bagi saya tak payah laaaa nak sibuk,kan sinki ada dua?yang kuar air tu 1 je pun.kita tutup la dulu sumber air yang kuar air tu,pakai je la dulu sinki yang seblah tak kuar air tu kan?sibukkkkk je nak bising.huh.logikkan?

ok.oleh kerana itu,saya terrajin lepas makan malam,kne tolong.setelah saya masuk bawah kabinet tu,alaaa simen kat bawah paip tu pecah siket jee pun~ patot laa kuar air je.bukan bocor ke ape pun.dah diam.biar saya uruskan.mungkin si bonda tadi da agak senang hati masalah boleh diselesaikan,jadi agak tenang untuk saya teruskan pertolongan.tempek jee la balik simen baru kat tempat lubang tadi.

saya :daaa,tunggu kering,esok kita tengok kuar air ke tak lagi.tapi just prepare je la baldi bawah tu balik kot kot malam ni tido dia bocor balik ok? (sopan saya berkata tapi bertujuan supaya bonda diam dan senang hati) duhhh~jahat betul mulut ni.
bonda :ha,tunggu esok.

aman la seketika.owwh dan kerana ini,saya agak lambat pegi buang sampah.sampah tetap sampah,kena buang jugak.da nama pun sampah.(macam kau).sampah tu saya perlu buang kat tong sampah yang lori sampah datang angkut tu.tong samaph tu sekarang da beralih kedudukan ke blok yang keempat kebelakang dari rumah saya.dan rumah saya?di blok 1st.
xpe,da biasa pegi,jalan dekat je.

kuar je rumah,waaahhhhh nyaman gle berudara walaupun sampah busuk kat tangan.fokus, jalan cepat-cepat buang busuk ni.dalam perjalanan pulang,waaaahhhhh baru saya sedar.
malam ini cantik~
sejuk,ada bulan,ada bintang bersepah * * * * eh ehh,* * * * haha saya suka~cantik!
kalo kat kg gombak,jangan harap nak jumpa bintang berterabur macam ni..pulang sampai umah,saya tersenyum menikmati angin malam.

dua tapak saya melangkah masuk rumah..mak oiiiiih,panas berbahang dan berhaba.ini tujuan utama saya nak bagitau.sangat panas cuaca sekarang.kipas bukak segala bagai,
nyaman tu takde.fuuhhhhh~
saya tertanya?

a)rumah saya yang panas sebab takde aircon ke?
b)memang malaysia makin panas ke?
c)bumi semakin tua ke?
atau
d)saya yang berdarah panas?

maaf,panjang pulak bercerita sensorang diwaktu begini T____T
angin angin,windy lahhh~

No comments:

Post a Comment