Tuesday, May 4, 2010

bancuh bunco

hitam.kau sibuk nak kisah?kau kaler ape?
pelik apa kalu hitam tapi kaki aku ada ihsan.

biru aku cantik.langit kau selalu hujan pasal?
tak hebat mana kalu bermegah tapi angin kau lintang.
biru aku nyaman.bukan nak tayang, nah kau pun rasa kesejukkan kan?

hijau aku ada tawan.jangan kau sibuk belagak sopan.
lap dulu lumut kontang pada badan.baru aku iktiraf hidup kau aman.

aku merah darah manis.bukan untuk kau yang penuh bengis.
jangan bajet kau putih hati kau tulus.tipis.
merah aku ada jiwa.halus.kau ada?

jangan senteng.aku suka kuning.peduli apa aku bila kau sebut aku anjing.
hati aku tahu. coklat kau langsung mati.
ikhlas kau jauh pegi?

lauk kau ungu pun aku tak heran.bukan kebulur sangat nak.
simpan la kaler kau,biar naik fungus. sikit aku tak jeles.

aku bulat.hati aku ada adat.

No comments:

Post a Comment