Tuesday, May 25, 2010

guguran

2.12 am.

dan tetap saya suka hujan.nyaman dan tenang.



tapi saya takut kilat,guruh dan petir.
sumpah.
dari kecik sampai besar.
ketakutan kadang membuatkan saya diam.
diam saya kadang ketakutan.
menagis.

mana alahnya saya tak tahu.

dan semalam.
saya terjaga bila lena teganggu.bunyi,rasa dan cahaya itu garang.
tak senang.tetap saya diam.
samar samar neon tiba gelita.



ya tuhan maha kaya.satu bunyi itu cukup gagah penuh cahaya.
dan saya,diam.
lima minit itu bagai sejam.
sepuluh minit itu bagai dua jam.
lima belas minit itu,ada pertolongan.

baeknya si bunda datang.jenguk dan tukang gelak.
memandang ketakutan saya yang tak pernah hilang.
waaaa~ xbaeknya :(

!___! dan pengalaman dulu itu tak kan pernah saya lupa.
igauan terburuk saya ada.




2.45am.
lena.

No comments:

Post a Comment