Wednesday, June 30, 2010

kasih sayang punya benih x kira tempat.janji ada hati.

aku ulang lagi.janji ada hati.betol la kan?
kau sayang dia separuh mati kalau hati dia mati,ada kasih sayang?
kau peluk cium dia hari hari,kalau hati dia batu,ada pertalian?
(wah berat pulak topik sastera hari ini)

aku cakap umun.kasih sayang tu luas.antara diri sendiri.tuhan.kuarga.kawankawan.haiwan peliharaan.benda benda kegemaran yang kita sayang.baju.kasut.phone.laptop.ok dah.contoh sahaja tu.tapi yang penting pemahaman tu asas.
"ada hati.kasih sayang jalan.xkira dengan benda hidup atau tak hidup.semua ada wujud pertalian"

tempoh nak cipta kasih sayang tu terpulang.kadang aku pandang 2 saat je pun.hati mmg da sayang.tapi kadang untuk pandang sehingga 22 tahun pun.belum tentu ada kasih dan sayang tu.bukan cakap xde.tapi aku sendiri tak pasti tentang kewujudan tu ada ke tak.
(wah ni mmg kes tengah berat topik hari ini)

ok aku ringankan la.punca dia camni je.
pagi tadi aku menadah telinga mendengar kuluhan rindu saorang ayah kat anak dara dia yang baru seminggu berpisah tak jumpa.dan mereka duduk satu negeri yang sama je pun.dan mereka selalu je berhubung pun.dan ayah masih merasai kehilangan dan kekosongan tu.haha cite dalam umah pun sampai aku bole bayangkan.sesi tadi kelihatan riang untuk si ayah luahkan kerinduan tu :)
"sabar la ya wak.esok esok jumpa jugak."

tapi saya dengar.penuh keinginan.dan kemahuan.dan keseronokkan.wawahh best gila kott~
(nada jeles)
untuk punya kasih sayang pada yang bertuah.tahniah!

kisah hidup kita semua tak sama.banyak beza.tapi tiap celah perbezaan itu ada kelaianan yang kita sama hidup atas dua kaki yang sama dari mula.



sabarlah hati.kasih sayang tu jauh sembunyi.pertalian tu wujud kalo kau sendiri mempercayai.

No comments:

Post a Comment