Sunday, July 11, 2010

air muka berwarna

situasi sekarang : duduk dan senyum.terbukti ----> hati girang :D

belum apa apa da mengarut ya? ^__*
selamat siang.owh malamlah.sumpah hati tengah senang.sebab?xde sebab.pun sumpah jugak.memang xde sebab.ok la ok.sebab mungkin satu.(ha ada sebab jugak tu?)
sebab aku sedar tuhan tu maha adil dan maha cinta.

kembali pada asas,mmg hati kau akan terus temui yang mmg selama ini tuhan janji.ok dah nak mula lagi.(bersampahsarap).baek baek.malam ni xde sampah yang akan aku sarap kan sebab aku ada banyak warna.nak bancuh samasama.

hidupkan?kalo setan tu mmg rapat pada hati anak adam.aku sendiri la,mmg sumpah hina dan kejam.lupa dunia dan daratan.mula pikir macam2 dan kesimpulan : hati tak tenang.tek senang.dan automatik.warna aku hitam.ya ya muka hitam..sebab pagi pagi aku cuba belagak buat biasa.dan mmg xmampu sebab abang2 kat dunia luar tak kenal aku yg hitam.mana tau? "tu haa..air muka ang xda warna."

mmg aku tak menafikan tentang warna.sebab aku sikit pun xreti berpura.kalo hati tak senang,mmg muka aku hitam.dan tapi sekarang? haha sendiri tengok tengok? nampak?
agak2 la nak jadi pink pun,aku melayu kot.coklat2 lagi ni.(ha ha,lawak) ok tak.
(uishh gila serius topik percakapan ni,langsung xle gelak)
haha bak kata cek wan "seppp blah!"

tak.sebenarnya satu je aku nak cakap.satu je ok.(kalo rasa banyak,mmg sah metamatik xreti congak)
tuhan itu adil dan maha cinta.maha kaya.
sekali hati aku hitam.tak lama dia terus hitamkan.sebab dia kasi aku ruang.untuk aku amek setiap peluang.sebab hidup ini kan selalu ada percubaan.dan tiap kesilapan tu ada masa untuk betolkan kan? janji amek pengajaran.(haa cakap tadi xnak bersampahh!)
ehe.da lumrah.nak wat camna?

semua ni aku terpikir masa perjalanan dalam bus.masa tu tetiba dapat hidayah kan.haha pastu dan2 hidup aku diselimuti oleh insan insan yg indah.(selimut sutera,selesa)
jauh jauh aku terpikir.

sedih macam mana pun,bawak pegi tayang kat pasar siti khadijah,ada orang nak sedekah ke?
keras hati macam peluru pun,baling batu bata,ada orang nampak ke?
ego tinggi pokok kelapa pun,bawak pegi pasar seni,ada laku ke?
tak kan?xde guna.sapa pun xheran.jadi buat apa nak susahkan diri sendiri kalu peluang tu tuhan selalu bukakan? kan masih ada yang sayang :)
(dan maap la.sampah merata rata da ni)

air muka.tenang tenang lah.dan bewarna senang senang lah.sebab mak saya pun xnak warna tu jadi pepel kehitaman.(haha mix punya tone warna)
tapi mak.warna merah keorengan pun mak tetap cakap saya pucat? haha.
ok dah.penat nak gelak.(er kenapakah)

malamlah.nati2 esok untuk kulit muka yang warna apa yaa? hmm~

No comments:

Post a Comment