Sunday, September 5, 2010

(jangan) pandang serius

ada soalan aku kena jawab kan? da mcm formsping pulak.haha yela kan.sbb ni baru bukak so kena la jawab.soalan da tertera.aku xnak ulang.dan nk kena jawab ni cepat2.sbb da mlm ni..esok aku kena bangun,jalan,beli baju,bukak posa,tido pulak.eh eh tak tak.

mcm ni.aku nk jawab ringkas je.xnak elebrate panjang2.sbb bagi aku xde guna pun.saja2 je la ni.jadi sila (jangan) pandang serius.sebab aku sendiri jawab ni satu satu.
kalo rasa ada ayat perlu panjang panjang : sila tambah.sebab aku langsung tak kesah.
maka mari.baiklah.

aku? dlu putus cinta? owh ya pernah pernah. dalam jangka masa nk menghampiri dua tahun dah.becinta dlu hampir 3tahun.hampir sgt lah.tarikh? maap aku ingt.dlu ada catat,tapi sekarang apa jadah.haha.

1. drop down gilabab : xdapat tdo : xrasa ngantok : bila nak pejam mata,sunyi gila : bola buka mata,sorang gila : so nanges saja : saksi dan mangsa masa tu : bantal kuning : sakit tahu?

2. xrasa lapa : xrasa nk makan : xda nafsu : walau aku paling kuat makan : demam hampir 2 minggu : nanges : mmg trun berat badan 4kg : ini semua xtipu : hanya ada masa tu : sunyi : sakit tahu?

3. xnak cakap banyak : pelik bukan sbb aku ni periang : gaul dgn orang : buat2 sebuk dgn keja : walaupun xde idea : smpai design proposal xtau mana,ntah mcm apa : mdm syasya tny aku "kenapa?" : pndg laptop : pegang mouse tapi xderak gerak : nanges : psg lagu dgr headphone kuat gila bole pekak : nanges lagi : smapai puas,puas hati : sakit tahu?

4. sebukan dr dgn kawan2 : terpaksa : terpaksa walau xrela : terpaksa kuar : buat2 ceria : aku la orang paling belagak : belagak gembira : nanges : kuar mkn : tgk wayang : belagak hepi walau sumpah gila sepi : ketawa tapi hati mati : kadang mata berkaca xkira depan siapa : so nanges je la lagi.sakit tahu?

5. buat2 sebuk lagi : mula belajar lepak stay setudio : walau sorang2 : walau hujung minggu : sbb kat bilik : segenap ruang adalah tentang dia : dan dia : nanges : sunyi tahu?

6. kuar sorg2 : benggang : mula xle tahan diri sendiri : ikot apa kata hati : xpikir guna logik akal tuhan kasi : "ikot hati mati" : nasib la hidup lagi ni,tuhan sayang lagi : jalan ikot kaki : mulut xlarang apa : ikot saja kaki mana dia nk pegi : penat : nanges lagi : sakit tahu?

7. tulis : apa rasa semua tuliskan : mana mana : catat je semua : semua semua walau hnya sepatah "letih" "sedih" "rindu" : tulis sampai aku nanges : biarkan : sakit tahu?

8. tiap tiap hari kol mak : sembang sembang kosong : belagak sombong : xda apa apa yang perlu mak risaukan : belagak kuat : walau lepas letak phone : meraung bagai nak rak : "mak sakit mak.peluk saya kuat kuat" : nanges : sepi.

9. mengadu pada tuhan : tuhan : tuhan maha Cinta : maha Kaya : doa : semayang : baca kitab tuhan : mengadu lagi : sakit : nanges : hati sakit sangat : amat : sunyi : lonely.

ok dah.banyak lagi.tapi cukup cukup la tu.sakit tahu? dan sebab itu aku tak mahu sgt tgk manusia manusia keliling mati sekejap.sebab sakit dia xde sapa mampu.aku pun. lemah gila.gila nak mati.macam xde hari esok kalo nanges hari ni.tapi kan, tuhan tu ada.maha Sayaang.

untuk buat aku seteguh ini hari ini : terima kasih tuhan. rasa tu belum ada ganti.belum lagi.atau belum dah.bukan aku punya.lagi.jadi puas? malamlah.aku mahu bangkit sahur yang menghampiri penghujung bulan.hari hari hujung di bumi uia ni.

sekian.ni kasi bukti untuk tatapan.haha

setahun enam bulan yang lepas (kot,haha pandai2 aku): selepas selesai bersama kanak kanak jom kreatif : rasa tu datang dan tumpah : yg pasti payah.bukti? haha malu? dah tido lah.lain kali jgn tnya lagi cerita dulu dulu.aku rasa aku la manusia paling dungu. malam yang indah2.

p/s : i love u.ras :)
september : 10 haribulan tahun ini mungkin raya.

No comments:

Post a Comment