Tuesday, October 26, 2010

jatuh (atas) cinta

ini saya punya : adalah ya. aku punya.
hari ni mari membilang segala usaha,rezeki,perit,dan kisah di bulan oktober.
dan semua yang dibilang dan hidup di sekeliling ini sebenarnya cinta. dah lama aku jatuh sebenarnya. malu untuk bersuara dan berkata, dan sometimes it better unsaid for people people. coz ada yang tak suka. katanya kita tak sama. dan ni soalan aku balik, "peduli apa? da kita mmg berbeza.xpernah sama"

kesengsaraan tesis last minit ada total pusingan arah tuju,sumpah derita.tuhan saja tau.hati merana dalam badan yang buat buat biasa.dan otak tepu.hilang terus tempat mengadu.bab bab belajar jagann diadu pada ibu,nescaya hati dia susah.dan aku pulak akan rasa serba salah.dan aku force it walau payah.walau sangat perlahan gila. sebab ia perlu. dan alhamdulillah,untuk takat ini,hari ini,saat ini,aku kira,tuhan kasi aku senyum sampai terbelah.
inilah cinta.tak selamanya pendam merana.

tika ditimpa susah ini jua, birokrasi kerajaan turut melanda.ok ayat mudah,ofis dan dan melimpah keja.tetiba.ntah salah pengurusan,atau salah melaksana,atau salah jua yang tak rasa cakna,opis bawah jadi mangsa.duyun duyun artifak depan mata.dan hujung minggu aku,di dewan bedah.bersama gunting,jarum,benang dan bau bau lama yang menjadi saksi jua tapak tangan kiri terbelah.di hujung minggu ya. yang harinya sabtu dan ahad lah.dan isnin tu hari keja.lelah macam nak mati.tapi kalo mati sapa nk siapkan tesis? jadi tuhan kasi lagi peluang dan untuk semalam, alhamdulillah lagi. semua selamat dikonservasi.dan aku kemas bilik bedah yang akhirnya sedap mata memandang.tanpa acid free bersepah sepah.dan hati lapang kaki berlari senang. haha
ini jua cinta.sampai masa ia cukup menyenangkan rasa.

detik genting ini adalah aku ditemani tiada.maksudnya tak ada sapa sapa la.tu pun nk kena pk kee? haha memang tiada.tapi ada fani,kak wani,kak zee dan manusia manusia yang seangkatan lagi dengannya,apa lagi aku nak mengada? senyum sampai telinga. gelak macam haram.alhamdulillah lagi,xde la sendiri mana.walau membuak buak rasa cinta pada sebelah timur sana.rumah.
tapi kan,inilah cinta.xdenya sepi dan sendiri sampai bila-bila.

lagi? cinta tu xpayah nak cari.xpayah nak sepi.xpayah nak mengadu lonely.
tuhan tabur merata.kutip saja yang mana rasa suka.

dan itulah.ya cinta.yang cinta cinta ini : semua saya punya.
lagi, alhamdulillah.terima kasih Maha kaya.

cinta cinta ini semua buat aku lupa seketika pasal tensinya kerja.lonely rasa.losernya ada cancer.dan mostly,nak balik rumah tiap masa.bukan lupa langsung.hanya lupa seketika.sebentar saja.tapi cukup la kan kiranya dari tiap masa merana mendera rasa yea? terima kasih cinta. kasih.



:)
rasdiana syazwani.

5 comments:

  1. owh sumpah ini terlupa. haha
    sebuk sgt berbicara cinta.yang sepatotnya benar cinta aku lupa.

    "selamat hari tua my dear boy,azwan afifi"

    ReplyDelete
  2. good, dats the spirit
    giv me a ring if u need company
    im craving for 'resepi rahsia' :P

    ReplyDelete
  3. maaf.saya xpaham bahasa org putih.sila translate dalam bahasa melayu~

    ReplyDelete
  4. bagus, cmtu lah semangat
    telefon aku kalau memerlukan sesuatu
    aku lapar 'secret recipe' :P

    ReplyDelete