Friday, December 24, 2010

"ialah"

Ialah, ada yang sembunyi

Tolak kejap segala serabut dalam kepala otak. Tinggal kejap moment nk berak. Kejap. Mari mencari apa yg tersembunyi. Mulakan dgn ini : 

Kau  nampak selain keajaiban tuhan ni? cantek? Bukan bukan.cuba lagii. Masjid? Gile itu tak de la tersembunyi mana. Haha. Talian hayat kedua?

Nampak? Tenung la dulu.

Sebenarnya ini, tiap tiap pagi aku nampak. Kegagahan kota maksiat di sebalik minaret tuhan. Di belakang awan cantek yang jugak milik tuhan.


                                    Kalau kau xnmpk jugakkkk meh bilik aku ha. Haha tak tak. Xpernah ke terlintas  ketakutan disebalik benda tersembunyi ini ? owh lupa tiap tiap pagi kau xnmpak,tapi aku nmpak. Xperlu takot xpe, dia tersembunyi, xkacau sape2.


Next! Apa yang yang kau nmpak dengan ini :

 Ohh ok suh dia tepi. Sbb dia ni tak tersembunyi. Tepi tepiii.
 Art? Ini bukan mencari seni. Nampak? Haha gile tu tuu.
Cepatt cakapp. Apa nampak? Haa ha? Xnk la asyek semua yang tersembunyi aku je nmpk.


Nampak? Itu hujung ada Nescafe. tapi bukan bukan. 

Ini urusan seri paduka baginda.
Ini hal semester akhir. Yang di minggu kedua tido xtau mn. Keje cacamarba. Ooh yg paling best aku da ponteng satu kelas di awal semester. Aku hebat. Kau ada? Haha teeet. Apa yg tersembunyi di sebalik sampah sampah ni? tolong bgtau aku. Kali ni aku sndr xjumpa. Tapi buat buat la selamba. Ini hal hal dunia. Ada silap masa, aku pun rasa je putus asa.

Tapi tolong ya, jgn bgtau mak aku. Sbb aku cerita hal hal yg elok2 je semua. 
Haha eh ada satu lagi. Tgh2 sebuk aku satelkan keje, kena korek2 gambar lama. Ada satu moment aku suka.

 Ini:

“Keh3. Eeeeeee. Tak sangka.”

Xoxo J









No comments:

Post a Comment