Thursday, January 27, 2011

"keadaannya masih sama"

menjadi 'wani' pada pandangan mata dia xpernah ada sudut positifnya.dari dulu lagi.tapi sebab dlu penuh rasa cinta,kasih dan sayang,kesabaran tu tak ada tara.semua aku telan semua aku usaha.

tapi.

bila menjalani kehidupan yang normal selepas single,keadaan itu tetap sama. 'wani' masih dipandang dari sudut negatif gila.dengan siapa,buat apa,kemana saja.keadaannya masih sama.ayat ayat dia sikit keras,menusuk jiwa.tanpa ada tujuan,dan motif yang benarnya.

katanya,status di fb semua berunsur bahagia,gembira dan ceria.xpernah ada sedih,derita mahupun sikit sengsara. oh dem. dia tahu macam mana aku rasa bila aku manusia paling loser buat tahun ni? dia tahu macam mana aku berdepan dengan dunia bila rupa tak sama macam dulu? dan dia tahu tak macam mana aku berdepan dengan final semester yang banyak takot merata-rata? tak tahu bukan.

sebab semua masalah,sedih, bukan dengan umum aku kongsi.bukan untuk dikongsi.malangnya menjadi 'wani' yang dari matric hingga ke final sem ni,dia tak pernah fahami.sikit terasa loser juga petang tadi.cukup cukup lah mencari salah aku.

heh bodoh.buat apa layan jiwa? bukan,aku pun human being yang ada perasaan. kuat mana sangatlah aku kalau nama da memang seorang perempuan?  :'|
(sikit air mata bergenang)
gulpgulpgulp~

No comments:

Post a Comment