Thursday, February 10, 2011

"jangan pernah takot bila tuhan ada"

"..sesungguhnya Kami menciptakan manusia dari setitis mani yang bercampur yang Kami hendak mengujinya.."
al Insan : 2

bila letih dan hilang semangat Dia tahu kau telah cuba sedaya upaya. dan sesungguhnya,yang kita cari dan berletihan itu hanya dunia semata. keadaan sekeliling berani bertanya,bagaimana aku boleh selamba dan tenang ketika masalah kacau jiwa dan membezakan kerja dalam satu masa. aku hanya menyesorkan kau carilah buku La Tahzan. dan kau jumpa jawapan sebab aku tak mahu terang panjang panjang. :)

hati mesti sehat.jauh dari rasa benci, khianat apa lagi yang paling takot adalah riak. dan kau tahu sebesar biji sawi tu ada rasa riak bau wangi sorga pun kau takkan dapat. kadang aku pun manusia. niat disalahertikan. tapi x apa, tuhan tahu dalam hati yang kau ada. aku pun manusia biasa yang kadang lupa. sama sama banyak kan tunduk kepala dan dengan perlahan beristigfar walau sepatah perkataan. 

"Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku, matiku adalah untuk Allah Tuhan sekelian alam"

dan pada masa depan,sepenuhnya aku percaya pada percaturan tuhan.kalau pun ketakutan dan ketidak mahuan 
dan ketidak bersediaan menguasai fikiran.

No comments:

Post a Comment