Thursday, February 17, 2011

merabu kelas di luar

selamat pagi "kiel" 

satu rabu kelas dibawa sesi pembelajaran di luar. eh yeke. ha yela lah tu. kelas pagi rabu conservation professional practice adalah dengan dato'. pagi pagi merancang berkelas ke tengah kiel dato mensuggest untuk ke museum textile. ini bukan visit pertama aku,tapi ini visit pertama aku beramai ramai. mcm best lah jugak sbb beramai ramaian. sebelum ni pegi berseorang orangan saja.
pagi dan ini lah "kiel"

xsangka dkt kiel pun ada awan cantik ni mcm kat pantai terengganu yea. oh terengganu terangganu jgn lah selalu disebut sebutan,nanti rindu rinduwan. ehe. kembali pada gambar di atas,cantek bukan. ini tanpa sikit sentuhan atau edit atau tambah kaler atau apa apa. ini asli dari tuhan. again,cantek bukan :)

bercerita tentang fasad,aku da lama suka bangunan ni.sejak dari zaman praktikal lagi. sbb time praktikal museum textile ni tempat permainan sorok sorok dgn kak zee je dlu ni. berangan kejap tak salah asalkan tahu bertempatkan. haha cantek ohh. kalau berpeluang luangan dan kekaya kayaan,dapat design rumah sendiri macam ni sgt lah "ohhh,xkeluar rumah pun tak apalah" haha. melampau. ini lah gamaknya orang kata berangan tak tahu bertempat. ini lah.


tapi tapi. berangan ini tidak lah melampau batas mana sebab sikit hasil masterpiece mmg ada disini. tak caya? haa sila la percaya. ini cakap masjid punyaaa. eh tak tak. mmg masterpiece tapi er bukanlah cakap masjid. ini cakap cakap biasa sahaja. :D
most of the wall glasses and wall glass divider kat building ni direnovatekan pada tahun 2009. dan idea mengapplykan decoration songket motif pada tiap glasses dgn teknik sandblasting ini sgt maveles lah. tapi biasanya tuk wall glass scale besar mcm ni kontraktor xde nya larat nk sumbat glass dlm mesin sandblast tu. alih alih yeorg pakai sticker je sebenarnya. the effect? sama dan hampir serupa. tapi kepuasan tu xde la mana sebab kalo sntuh tecture sandblast tu mana nak ada. da kata pun sticker je. lain lah mcm kerja kerja berat seperti ini dan ini. dan ini :D kan.



dah. majlis kelas diluar beramai ramai telah pulang setelah tengahari. dan aku tersentap dengan menggodek gambar lama ini dan ini dan banyaklah lagi sebenarnya untuk digatherkan balik bila hardcopy papan persembahan tahun dua dan tiga hilang dikemas terlampau rajen oleh makcik pembersih. haih. belasah sajalah mana sempat. harap harap sempat sempatan lah. 




No comments:

Post a Comment