Thursday, May 5, 2011

pantang larang?

1. aku paling pantang time nak/tengah/ketika makan diganggu. sama ada diganggu dengan panggilan telefon,panggilan tandas,panggilan orang dan yang sama waktu dgnnya. bole jadi macam, "eh kau ni mmg xnampak aku tengah makan ke?"  selera lapar bukan datang selalu. kalau mati selera kau nak tolong makan bole masuk perot aku?

2. aku pantang orang ambik/pinjam/pakai/guna barang barang yang dibenarkan,tapi tapi tapi xreti nak letak ditempat asal kalau da pulangkan. "eh aku pulangkan pun da kira baik tau?" baek celah mana? barang aku mmg kene pulangkan cumanya xreti ke nak taruk tempat asal?

3. aku paling pantang orang cakap/bunyi/berkata/bersuara banyak. tapi habuk pun xda. ok ni xpayah la nk terangkan sebab bole buat darah tinggi.

4. aku paling pantang mintak tolong orang banyak kali. kira skali aku mintak/panggil/mahukan pertolongan cukuplah dengan sekali. kalu dua kali tiga kali tu xpelah, aku buat sendiri bole kotttt. kot. tapi kalau betol mmg aku bole buat sndr rasanya xde lah aku mintak tolong yea dak?

5. aku sikit berpantang dengan orang yang tak tepati masa. tapi aku ni banyak sabar jugak. slagi aku tgu diam xtanya kau kat mana, ha cepat2lah siapp gilaaa. haha

6. dan aku paling tak leh pantang tengok orang nagis. sobssss. kene dengan alasan/sebab/musabab yang logik diterima akal,tanpa berselindung tapp tapppp. air mata bole jadi sungai nil. haha oh takk ini over.

cukuplah ni dulu tempoh pantang. tetiba benda2 yang aku pantang ini terjadi ketika aku tengah berpantang. memang bole menimbulkan sikit perasaan kurang senang. sekian.

No comments:

Post a Comment