Monday, August 1, 2011

enam

alhamdullilah :) dua malam terawih masih berkesempatan bersama yang tersayang sayang. semoga tuhan rahmati dan berkati untuk tahun tahun depan lagi.

dalam tiap doa, aku aminkan diberikan kerja yang halal,yang tidak membebankan dan yang mampu menyara hidup untuk kelangsungan dalam berkat tuhan. dan untuk jodoh yang panjang,yang mampu kongsi susah senang,yang mampu tumpang dunia akhirat. dua perihal ini aku tak tinggal sekarang. masanya bukan? :)

*       *       *       *      *
dianugerahkan sebagai perempuan rasanya kita perlu sgt syukur. figure untuk menyenangkan pasangan. dan bukan semata ikutkan hati dan perasaan untuk nasfu yang sembilan. lately ni aku belajarkan bnyk sabar. ikotkan hati dan nafsu marah, ada saja yang cacat dimata. tapi sabarlah selagi terdaya,tuhan ada janji Dia. dan aku cuma angankan janji yang manis manis dariNya. 

jika ditanya apa hajat yang selalu diminta dalam sujud berrakaat dua; aku hanya mahu hidup ini semua semua yang sempurna. dgn kadar serdahana dan berpada. rezeki yang tak buat aku lupa,riak dan mengabaikan PemberiNya :)

selamat malam. 

No comments:

Post a Comment