Saturday, October 13, 2012

riding a bicycle, u learn how to balance

darah muda dan usia muda kadang rasa sabar tu xtebal mana. tipis je mcm rambut ditiup angin. menjaga orang tua yang xtau kenang jasa tanpa rasa terima kasih benda tu mcm lebih kepada belas dan ihsan manusia. kalau lah benda xdepan mata, mati la dilongkang skalipun belas dan ihsan tu kau tak rasa.

aku cuma rasa satu. yang rasa kalau pun kita panjang umur akan tua jugak satu hari nanti. aku xnak ibubapa aku hanya menerima belas dan ihsan manusia. dan andai pun aku mati dulu sebelum sang suami, pun aku tak mahu sang suami hidup dengan belas dan ihsan manusia. kerana aku rasa kita semua akan tua.

biarlah sampai tua hidup berkeluarga dengan telus kasih sayang, cinta dan rasa dipunyai keluarga. rasa yang satu ini kadang bawa aku kepada sabar.  

No comments:

Post a Comment