Sunday, October 28, 2012

sesungguhnya Dia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya dengan tidak terhitung jumlahnya

konfliknya menjadi aku, mengenai rezeki.
mengenai nikmat tuhan yang selalu meminta dan belum lagi aku perolehi.
tentang perasaan dalam yang dalamnya aku simpan.
jarang aku ceritakan. perit.
tentang payahnya kehidupan untuk setahun ini aku lalui.
dan aku diamkan. 

aku, yang selalu rasa tak ada tempat terbaik untuk mengadu.
tentang apa yang aku mahu.
sebab aku takut sangat andai tergolong dalam kelompok tidak bersyukur dengan apa yang ada.
dan aku diamkan. 
sebab aku yakin, aku percaya yang memberi itu tuhan.
yang belum diberi lagi juga Dia simpankan.

dalam setahun ini aku ada sikit gagah.
dan biasanya malam dan pagi dhuha yang tak gagah, aku pun menangis juga. 
aku menangiskan pada keinginan kerja, kemahuan bekerluarga dan kesenangan dunia.
tapi aku tetap bersyukur, untuk setahun ini, ini saja yang aku ada.

dan paling aku tak sangka,dalam banyak kekurangan aku ada lagi manusia yang mempersoalkan nikmat tuhan padanya. dan persoalannya membuatkan aku lagi bersyukur pada tuhan, walaupun aku xkerja xde laki xde keluarga sepertinya.
sebab aku tetap percaya, yang memberi itu tuhan.
yang belum diberi lagi juga Dia simpankan.
ameen.



No comments:

Post a Comment