Sunday, February 21, 2010

saya akan terus mencubaa~

pukul 6pg yang belum saya tdo lagi..
hidup saya simpulkan satu cabaran.tanpa pena surut ujian.siapa yang tak mahu hidup senang,angkat tangan?
ermm.xde!

kesimpulannya macm mana keadaan yang kita berdepan skalipun..tetaplah tempuhi..
dan saya manusia yang sama seperti kalian..
selalu malas dan selalu jua berserah..
berputus asa? penaa~

tapi saya akan terus mencuba..
ini hidup saya.kalo saya yang tidak mahu berusaha, siapa yang saya ada untuk membantu.pertolongan tuhan itu memang selalu ada..tapi diri sendiri tak kenal erti
syukur ke?

saya tetap akan terus cuba..
ada yang sekeliling berkata saya kuat..tapi kalian kebenaran tetap benar. saya perempuan dan saya akui,hati saya tidak kuat..selalu mahu mengalah pada kesulitan yang selalu datang..selalu laaa..bukan kadang2..

tetaplah ingat..inikan penghidupan..hidup!kalo x kuat mana mampu hidup?
dan tika bertanya itu, hati mahu tetap bertahan..walau sikit,tapi tetap bertahan kan?
dan hati saya,tetaplah bertahan..sabar itu perlu dan selalu~

'mengapa harus saya menangis jika saya kuat untuk bersendiri?'

ayat ini ibarat pujukan buat saya sejak setahun yang lalu..saya temui ungkapan ini tatkala perjalanan pulang ke rumah dulu..dan ayat ini jua yang mampu bertahan untuk membina kekuatan yang saya yang tak seberapa ini~

tetaplah kita terus sama mencuba kalian~
jangan pernah mengalah!

No comments:

Post a Comment