Friday, March 26, 2010

bila tiba masa itu..

sampai masa saya kenal penat,
yea,saya akan mengalah dan terduduk diam.

sampai masa saya tahu berhenti,
saya tak akan terus berjalan.

sampai masa saya datang lelah,
saya terus diam.tanpa kata lagi.

apa yang saya cari bukan erti saya akan terus gigih mencari.cukup saja saya parutkan kegigihan yang sedia ada.
biar saja saya tawarkan keikhlasan tanpa saya sendiri terpaksa untuk teruskan.

sampai masa saya akan kenal erti penat.
sampai masa saya tahu berhenti kejar.
smapai masa saya sendiri akan sedar.


apa yang terus saya cari dan gali?


apa lagi yang buat saya tegar untuk menempuhi?


apa lagi yang tinggal untuk saya nikmati?


ras,
bila tiba masa itu..
kau akan hilang apa yang kau pegang.
kau kena lepaskan.
biarkan untuk belajar terbang.

hidup adalah pelajaran.
teruskan jika kau masih penuh kesedaran.

silakan.

No comments:

Post a Comment