Tuesday, July 20, 2010

dari peti draft

konon kisah kita selamanya
ketidakbiasaan yang pernah kau biasakan.mula mula sakit.
payah aku nak terima sebab aku memang tak bisa.
kau agungkan manja dan kau ulit setia.
mampir aku separuh gila sebab aku "terbiasa"
dan itu semua aku belajar untuk buat biasa biasa saja.

sebab sejarah sehelai tisu yang kau kirim.
ada nota cinta.
dan air mata aku pecah depan manusia manusia.
manusia yang pelik selama ini aku bertawa.

sesungguhnya makan masa.pandai gila masa makan.sebab sehingga saat aku jumpa idea ni.kau dan aku entah kemana.
sememangnya "konon kisah kita selamanya"
yang aku ada sisa yang bila aku rewind,senyum senyum kera.
terima kasih untuk cinta.

****

"peluang kedua"
aku bilang aku punya masa.simpan sabar pada tiap angka.
bagi ruang dan peluang.dan aku simpan impian.

dan semalam.
"sepuloh hari lalu kami terbahak suka.tapi sekarang air mata teman setia"
dan sekali lagi semalam.
bukan semalam saja bodoh.selalu dan sentiasa.
aku lewati tapak saksi.dan ntah kuasa apa aku jejak kaki.
kecamuk.tapi aku pura berani.
sebab aku sahut.
"cinta itu tak pernah mati walaupun kita tak lagi wujud"

benar?

No comments:

Post a Comment