Friday, October 15, 2010

a word of a thousand meaning.

aku diajar bila huruf "a" tu. "a" la.tak kan jadi "b" "c" "d" atau "e".

"a" tu vokal pertama.tak kata "a" tak kan ada bole smbung "b" atau "c". aku mmg partikular. dgn "a" dan kemudiannya baru diikuti "b" "c" dan seterusnya. mmg aku skema. sbb aku diajar. "a" tu pembuka bicara. skali kau buka dgn "a" maka tutup dulu dgn "a" baru kau bole belajar "b". macam kau baca Quran. tiap buka surahnya ada bismillah bukan?

jadi bila "a". aku pegang "a". bukan "b" "c" "d" atau "e".
bila aku diajar begitu, maka aku pun begitu. berkata "a" dgn kau. dan "a" la dgn "a". bukan kata "a" tapi tetiba "h" aku pegi.

tapi aku punya waras. skali pun "a" kecik bermula, tetiba nak tukar jadi "A" besar, aku tak kisah.sebab kadang wujud kata nama khas.

malam. aku simpan "a" "b" "c" "d" "e" kau beri.aku simpan.setiap buku nota dan diari ada aku buat salian.jangan bimbang.nak copy nanti aku buatkan.

"a" can stand for along.ana.Allah.

No comments:

Post a Comment