Thursday, October 14, 2010

kenyataan.tanpa sikit tanpa tipu.

separuh hati pujuk dari siang hari.

"manusia tersalah.maafkan.the good thing not always happen.the real is not like that.hati budi.kasih sayang."

tapi nafsu akal sumpah jahat mempengaruhi.

"selalu aku pk manusia.manusia pernah tahu apa aku rasa.bila tdo malam kau jaga sorang dan sakit tak tahu nk kata.apa kau rasa.bnyk cerita aku berpura.tak mahu menyusahkan manusia jua."

dan aku, total diri sendiri.diam itu perlu tenangkan dua dua skali.kawal hati.kawal akal.ketar tahan sabar.sebab mungkin bila berkata tika marah menguasai,lagi hina keadaan diri.dan manusia,segala mesej kau sangat meruntun hati.tak sangka.sungguh.

bersungguhan juga kau tolak aku ketepi.ketika segala "babi babi,anjing anjing,dosa dosa dan jilat ludah sendiri" ini.dari pagi aku titik air mata.mana mana. jalan,duduk,depan orang,apa lagi sorang sorang. bayangkan sehingga manusia lain yang aku tak kenal ramah tanya, "nagis ke?"

aku ingat kuantiti masa lama, kau tahu kualiti aku macam mana.rupanya salah.
dan tak salah kau pertahankan dia.walaupun baru kau kenal bersama.sebab aku bukan siapa siapa.dan aku rasa selama ini aku tak pernah jugak minta apa apa.

itu je takat sabar kau ada?


bila aku sendiri bisik "ras" dengan perlahan lepas magrib tadi.aku nagis lagi.

No comments:

Post a Comment