Saturday, January 22, 2011

peredaran dunia

tak semua kita bole jangka.macam macam masa depan bole bawak kita,kemana saja,dengan sesiapa. kebelakangan ni aku banyak sedar sesuatu yang semua semuanya tak macam dulu. yang disangka menjadi tak disangka. dan yang tak dijangka menjadi nangka. oh ok ini tak lawak. semua benda kadang tak boleh diduga.

kau cananglah frasa "aku tetap sama" satu dunia. sumpah aku tegar tak percaya. tipu besar putar belit dunia.
banyak benda antara kita yang memangkinkan benda tak terjangka. bagi aku cukup dengan dua, masa dan jarak. masa. dan jarak.

masa bukan ukuran untuk didabik dada. sebab manusia membesar dari masa ke masa dan semua mampu merubah segala. contoh kawan skolah lama kau masih sama dengan sekarang? tak bukan. dulu lain sekarang lain.jadi tipu kan, "aku tetap sama"

jarak tak mampu nak bagi kuasa. dekat jauh bukan satu alasan aku kira. pernah kau rasa "dekat tapi jauh" walhal yang jauh tu pula terasa dekatnya?  

aku bercakap pada peristiwa peristiwa benar.yang pernah terjadi dan sedang terjadi dan sememangnya aku percaya akan terusan terjadi.sebab sekarang aku rasa kau dah tak sama seperti sebelumnya.macam mana yang tak sama jangan tanya.penat aku nak bercakap sampai lusa kita tak jumpa jawapannya.

realiti.

No comments:

Post a Comment