Thursday, July 28, 2011

dua

jika ditanya tentang rasa cemburu dan irihati, perasaan setan itu tidak pernah surut seperti ombak menggulung pantai. ehh? haha. no i mean its real. rasa jahat itu tak pernah senang. lebih lebih lagi sekarang. 

kadang aku cemburu dan jeles bila kawan kawan da stat ada kerjaya dan kejayaan sendiri. da mula mencari duit dan ada hidup sndr bersama. kerja pulak bukan calang calang. semua tempat tempat ada nama. mana x irihati. tapi tiap kali itu, ada benda aku lupa. aku sepatutnya rasa bersyukur bila tuhan belum lagi menentukan hala tuju aku. sebab Dia beri peluang untuk aku berada di rumah seketika bersama yang tersayang dalam keadaan sikit ekonomikal sekarang.

selain itu, aku selalu dan selalu ada rasa malang bila kawan kawan da mula kawen,ada laki,ada family dan ada anak. haha no let me explain first. they have completed their own live. menceritakan itu ini kesukaan laki, itu ini makanan laki, oh dan itu ini keterujaan menjaga baby. kadang mana aku pandang sinis? haha tapi tapi setiap kali itu juga, ada benda aku lupa. aku sepatutnya setinggi tinggi syukur bila tuhan pilih untuk belum lagi terjebak dalam konflik nak balik raya rumah keluarga or mentua. nak jaga hati keluarga dan ipar sedara.

dan yang paling utama, tuhan kasi sepenuhnya ramadhan tahun ini untuk aku dan sendiri. setelah tujuh tahun, kali ini yang paling free kataNya. tanpa beban belajar,xde alasan penat kerja,jauh sekali alasan perhatian pada keluarga dan anak yang nk membesar depan mata. sepenuhnya diri sendiri.

takk ke semua ini lagi besar dan indah ciptaan Dia beri walaupun aku jobless dan famililess. haha takk bukan. sekurang kurangnya aku ada masa sendiri untuk ibadah. :) sebolehnya aku mahu sekali tarawikh bertemankan mak aku. lain kali belum tentu lagi aku diberi peluang begini :)

Dia tu adil. rahmat Dia bersudut merata rata.

2 comments:

  1. kd pon kdg2 riso gak tgk org lain dah kerja... dah tunang... tapi bila pikir2 balik... xperlu riso sgt... rezeki diorg cepat... kita yg lambat dpt ni make use of the time yg ada untuk diri sndiri dgn betul... xyah rushing2 kejar sume tu... insyallah akan dapat jugak keje and kawen... hahaha~ :D

    ReplyDelete
  2. haha kan kdd! sepp skit :D yg penting biar kita hidup untuk kesenangan smua :) sabauu~

    ReplyDelete