Friday, April 30, 2010

pembolehubah

sedangkan pantai sentiasa berubah.inikan pula manusia~
hepp full marks kerana pandai berakar umbi melayu.

walaupun pantai itu akan berubah,ombak itu tetap setia pulang ke daratan kan?
tapi manusia?ada hati sendiri yang sama jaga.sendiri nilai dan sendiri tahu nawaitu.
hati masing masing,itu segumpal daging Tuhan pinjamkan.
ok,dah dah..ini bukan segmen menulis surat cinta.apa yang saya ingin kongsikan sekadar pendapat peribadi yang saya alami melalui pengalaman,dan pemerhatian.

beberapa hari lepas,saya disuwit oleh sesorang tatkala saya kuar berseorangan.cehh ini yang rimas bila berseorang.ehem..teruskan ke kereta ras,jangan layan suwitan itu.
tapi suwitan itu makin galak dan lebat.saya sempat la jeling jap kan..tak pandang langsung nanti orang cakap jual mahal pulak.da la xlawa,kau nak bajet2 hot pulak.
owh jelingan tajam sekejap saya itu jatuh pada seseorang yang memang tersengih kerang busuk.tapi comel! dan err hensem sikit. haha ras,tegar tegar.baiklah baiklah,masih terus menuju ke kereta.tapi..dia mmg comel. macam nak pandang skali lagi,tapi nantilah.kat dalam kereta la ok? haha dahh mula gedik dahh.

masih galak dengan suwitan,saya pun sampai ke kereta.bila elok nak masuk kerete, saya dengar nama saya dipanggil.aik?
si dia yang suwit saya tadi, eh tak.si dia yang comel dan hensem yang suwit saya tadi jalan datang arah saya lahhh!hep hep dia datang!!sambil terusan sengih kerang. aduh..saya macam..err err kenal?

si suwiter : oit..awek sombong,boleh kenal?penat aku suwit suwit tahu?

saya kenal suara itu.puk tepuk dahi,rupanya kawan saya.yang saya kenal dari tadika sampai darjah tiga.ehh sampai darjah enam.err err?
nama? Nur Amirah Bt Zukri. ha see see,nama bapak dia pun saya masih ingatkan?dia sekarang da jadi nama amir! haha memang patot. amir yang comel dan hensem.

cehh hidup2 saya tertipu.si hensem itu suda jauh hensem dan jauh ke tengah lautan. dan langsung tak pulang pulang ke pantai~
waktu skolah dulu memang dia da ganas.tapi saya tak sangka keganasan itu bertukar sehingga sekarang. haha sempat jugak kami berborak sebelum saya bergerak pulang.
tapi elok je saya nak teruskan perjalanan,sempat pula dia berpesan:

" agak-agak lu bujang sampai tua,lu cari wa..wa memang berkenan lama dah dengan lu dari kecik dulu lagi.. " siap dengan kenyit mata lagi tu.sempat jugak saya sekeh dia sebijik. sama-sama kami tergelak besar.
saya pulang bersama pembolehubah yang dimalarkan.langsung tak boleh bergerakbalas seperti dia.tapi jauh saya tuipkan supaya dia akan normal satu hari kelak.seperti saya *__*


hepp jangan tengok!malu malu :p haha maap~

No comments:

Post a Comment